“Suka Meng4ta, Hati Orang Melayu Hit4m,”-Lana Nodin Mengaku Buat Hidung Sebab KemaIangan, Ganti Dengan Tulang Telinga

Uncategorized

Sebelum ini kec0h bila ramai perasan hidung Lana Nodin kelihatan bertambah pelik.

Tak nak berdiam diri, Lana ada penjelasannya.

Katanya dia terpaksa membuka cerita untuk mengelak orang ramai terus buat spekulasi bukan-bukan.

Lana atau nama sebenarnya Mazlina Hasan Nordin mengakui pernah menjalani pembedahan rhinoplasty bagi membetulkan hidungnya yang patah akibat kemalangan ketika zaman persekolahan.

Keceder4an itu berlaku selepas dia terj4tuh ketika menunggang motosikal jenis RXZ sewaktu dalam perjalanan pulang ke rumahnya di kawasan kampung Felda.

“Sebenarnya ini peribadi saya yang tak perlu cerita pun tapi sibuk nak tahu. Korang pun dah banyak buat dosa kering. Hidung saya ini masa saya sekolah, saya acc1dent.

“Masa itu balik kampung Felda, yang tanah-tanah merah tu. Tangan ini duk gatal nak bawa motor RXZ, lepas itu tak tahu bawa sampai jatuh tersvngkur. Hidung berd4rah… patah.

“Sejak dari itu, hidung saya memang senget. Kena pakai besi untuk beberapa tahun. Lepas itu, disarankan buka dan saya buka letak plastik. Sebab tak tahan, besi sejuk.

“Hidung saya senget sampai sekarang. Orang tanya kenapa buat hidung ke? Memang aku buat sebab dipaksa buat hidung p4tah dah lama dah,” katanya menerusi video di Instagram.


Tambahnya prosedur hinoplasty yang dilakukan hanya bertahan lima hingga 10 tahun saja.

“Bila kita tukar rhinoplasty ini, ada jangka hayat. Lima, enam tahun… 10 tahun kena tukar. Jadi saya tukar supaya hidung tidak bern4nah. Pakai tulang telinga. Apa lagi yang korang nak tahu?

“Sibuk nau dengan hidung aku. Lubang lain tak nak tahu? Asyik tanya lubang hidung aku saja. Yang brader tu, kata tukar kejadian Tuhan apa la… eh kau tengok muka aku. Semua original la.”


Tambah Lana ramai orang Melayu sentiasa bersangka bvruk sebab hati dah terlalu hit4m.

“Manusia ini, sorry to say, orang Melayu hati tak pernah bersih. Ada saja bersangka bvruk, cuba la bersangka baik. Sebab apa hati dah terlalu hit4m.

“Cuba bersangka baik, hati kita bersih. Kau tak tahu apa cerita aku, kau sibuk nak tahu ni lubang Michael Jackson la. Aku tahu la apa aku buat.

“Tak payah ajar aku. Dah umur 44 ini dah tahu apa benda nak buat. Kalau aku jenis nak buat, dah lama dah jadi macam ini (bibir tebal)… tak ada maknanya.”

Sumber : CARI

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *